"Povratak u budućnost – Nova maloprodajna revolucija."

Autor: Tomislav Radić
Objavljeno: 2.10.2020. 21:45:31
"Povratak u budućnost – Nova maloprodajna revolucija."

Foto:

Tema ovogodišnjega skupa trgovaca i proizvođača MAGROS 2020  7.10. u Zagrebu je "Povratak u budućnost – Nova maloprodajna revolucija." 



  Nova maloprodaja (New Retail / Omnichannel) izraz je koji Alibaba koristi za opisivanje spajanja internetske i izvanmrežne trgovine digitalizacijom cijelog lanca vrijednosti maloprodaje u korist trgovca i potrošača i, naravno, tvrtke koja omogućuje tu transformaciju. To je novi oblik i platforma poslovanja koja koristi podatke o digitalnim plaćanjima za stvaranje nove učinkovitosti i operativne sposobnosti u logistici, marketingu i razvoju proizvoda; podržava trgovce novim alatima i uvidima koji smanjuju troškove i potiču prodaju; a kupcima nudi prilagođen doživljaj kupovine na mrežnim i izvanmrežnim prostorima.

Ecommerce Europe i EuroCommerce zajednički su pokrenuli Europsko regionalno izvješće o e-trgovini 2020. Izvješće za 2020. godinu pokazuje da je Zapadna Europa i dalje najrazvijenije tržište e-trgovine u Europi sa 70 posto tržišnog udjela u ukupnom B2C internetskom prometu i najvećim brojem e-kupaca (83 posto), a  južna Europa ima 15 posto tržišnog udjela ukupnog B2C internetskog prometa.

Rast prodaje e-trgovine dosegao je 636 milijardi eura u 2019., što je 14,2 posto više u odnosu na prethodnu godinu. Prognozira se da će europski promet e-trgovine narasti na oko 12,7 posto i doseći 717 milijardi eura u 2020. godini. Pokazatelji koji će biti prezentirani na MAGROS 2020 pokazat će da se Hrvatska kreće u tom rasponu. 

COVID 19 u određenoj je mjeri poremetio sadržaj skupa. Iako e-trgovina, kao najbrže rastući segment maloprodaje, zaslužuje  punu pozornost, koronavirus je nametnuo druge prioritete. Covid 19 izaziva ozbiljne potrese na tržištu i iz temelja mijenja načine ponašanja potrošača, pa je fokus MAGROS 2020 upravo usmjeren na ta kretanja.

COVID 19 i promjene u ponašanju potrošača traže da upoznamo novoga potrošača. Ponašanje potrošača radikalno se promijenilo pod utjecajem COVID-19. Razumijevanje tih promjena, koje će se vjerojatno dogoditi, pomoći će tvrtkama da planiraju brži oporavak i prilagođavanje. Jasno je da je obustava rada u mnogim djelatnostima i poslovnim aktivnostima duboko utjecala na život ljudi. Razdoblje zaraze, samoizolacije i ekonomske nesigurnosti promijenit će način ponašanja potrošača, u nekim slučajevima i godinama. 

Iz istraživanja konzultantske kuće McKinsley proizlaze tri bitna pogleda u stvaranju cjelovitog sagledavanja novog potrošača, koji se očekuje nakon COVID-19:

    • COVID-19 mijenja način ponašanja potrošača u svim aspektima njihovog života. 

    • Veliki pomaci u „novo ponašanje“ skrivaju značajne razlike.  Koliko će trajati to očekivano stanje ovisit će, tvrde stručnjaci McKinsleya, o nizu čimbenika, uključujući zadovoljstvo novim iskustvima, demografiju, infrastrukturu i ozbiljnost recesije. 

    • Tvrtke moraju preispitati kako se i gdje povezati s potrošačima. Oni bi trebali očekivati da će naići na strukturalne izazove i preokrete u više dimenzija. Ukupna potrošnja se smanjuje, potrošačka košarica prolazi kroz značajne promjene  a potrošači mijenjaju načine na koje dobivaju  informacije.

    • Te promjene zahvaćaju osam temeljnih područja gdje promjene dolaze do izražaja: dom, kupovina, posao, zdravlje i dobrobit, zatim učenje, zabava, putovanja i mobilnost te, na kraju, komunikacija i informacije.

Kroz uvodna predavanja i panel pokušat će se osvijetiliti što se u tom pogledu može očekivati i kako se pripremiti za novu fazu razvoja maloprodaje.  Puni utjecaj pandemije COVID-19 na sektor, pokazat će se tek sljedeće godine.

Konferencija će održati u srijedu 7.10. s početkom u 10 sati u tvornici Kraš u Zagrebu.


Što mislite o protuepidemijskim mjerama u Gradu Zagrebu?

Sve to treba ukinuti i pustiti ljude na miru
Mjere su prestroge, treba ih olabaviti
Mjere su ovog trenutka optimalne
Sve treba postrožiti kako bi se suzbila epidemija
Koje mjere, mi niti nemamo pravih mjera, pogledajte što se uvodi u Europi
( glasajte da biste vidjeli rezultate )

Create Account