Hrvatska koza postala kraljica kozmetike

Autor: Borko Samec
Objavljeno: 9.7.2020. 21:57:21
Hrvatska koza postala kraljica kozmetike

Foto: Mario Periša

Kako je hrvatska koza postala kraljica higijene? Mlijeko stada obitelj Korošec postalo je sinonim za ljepotu i higijenu.



Kozje mlijeko već je dobro poznato kada je riječ o imunitetu, prvenstveno kod bolesti dišnog sustava, no zbog svog sastava kozje mlijeko je vrlo blago i prema ljudskoj koži. Naime kozje mlijeko hrani kožu, čini ju hidriranom i mekom te djeluje protuupalno. Korištenje ovog mlijeka nema nikakvih negativnih posljedica na kožu, a zbog prisutnosti alfa-hidroksi kiselina ono otklanja odumrle stanice, učinkovito ljušti gornji sloj kože pa je stoga rezultat sjajniji i ujednačeniji ten.


 Djeluje protuupalno zbog molekula masti koje inhibiraju rast mikroorganizama, a vrhnje je izvrsno sredstvo za vlaženje kože, djeluje umirujuće te je pomlađuje. Vitamin A cijeli oštećene stanice, koži će podariti novi život i zaustaviti formiranje bora, a selen je prirodni element koji podiže otpornost kože na utjecaj sunca. U svojoj srži, učinci kozjeg mlijeka su vlaženje, anti-age, protuupalno, njegujuće djelovanje, popravlja i revitalizira, ne noseći pritom sa sobom nikakve negativne posljedice na kožu i koži pruža odmor.


Nema prostora za pogrešku

Sve to jako dobro zna i obitelj Korošec iz Đelekovca iz Podravine koja proizvodi kozmetiku od kozjeg mlijeka. Imaju dvjestotinjak koza, a njihovo mlijeko već nekoliko godina pretvaraju u zdrave sapune, kreme i balzame nakon brijanja. Svoju su kozmetiku nazvali Art in Soap, jer proizvodnja ovih proizvoda uistinu na kraju i izgleda poput prave umjetnosti.


 „Proizvodnja nije previše zahtjevna, zapravo je dosta slično kuhanju. Imate recept i radite po njemu. Samo morate jako dobro paziti da nešto ne pogriješite, jer u ovoj vrsti „kuhanja“ nema prostora za pogreške. Dok se krema može vrlo brzo spremiti, primjerice u roku od sat vremena već možete imati gotov proizvod, sa sapunima je skroz drugačija priča. Potrebno je nekoliko sati u proizvodnom pogonu da se proizvod zamiješa i izlije u kalup, a nakon rezanja, slijedi nekoliko tjedana čekanja i sušenja, da biste tek mogli isprobati što ste napravili. Zatim slijedi završna obrada i pakiranje“, otkrivaju Ivana i Davor Korošec koji su krenuli u proizvodnju kozmetike na nagovor prijatelja.


 Nije svaka koža ista

Naime, treba znati da nije ni sva kozmetika ista, a nije ni svaka koža ista. Ipak, oni koji su probali kozmetiku s kozjim mlijekom odmah su primijetili razliku. Osobe koje imaju neke zdravstvene probleme s kožom velik dio svojeg života provedu u pokušaju pronalaska odgovarajućeg rješenja za svoje probleme, pa onda odahnu kada to napokon pronađu. Primjerice, preko 90% njih žali se da im konvencionalni proizvodi za održavanje osobne higijene isušuju kožu, nadražuju je i uzrokuju svrbež, a ponekad i alergijske reakcije ili dermatitise. Primjenom sapuna od kozjeg mlijeka takva stanja kože se poboljšavaju, a pranje predstavlja užitak, a ne iritaciju.


„Često se susrećemo s podignutim obrvama kada ljudi prolaze pokraj našeg štanda na sajmovima. To nam tek govori koliko populacija možda uopće nije čula za takve proizvode i to im je novina. Uvijek nastojimo objasniti koji su to benefiti za kožu koje takvi proizvodi nose, a sretni smo kada potrošači to prepoznaju kao nešto dobro, a presretni smo kada nam se vraćaju opetovano, govoreći da su se „navukli“ na proizvode od kozjeg mlijeka te žele isprobati neki koji do tada nisu“, otkriva Ivana koja pomaže suprugu Davoru na OPG-u Korošec koji je najveći proizvođač kozjeg mlijeka u Koprivničko križevačkoj županiji, a njihovi su proizvodi i nositelji zlatne medalje na sajmu inovacija Agro Arca.


 Zdrava kozmetika ne treba biti skupa

Ove kozmetičke delicije zapravo stvara cijela obitelj. Ivanin suprug je fitoaromaterapeut pa tako od njega dolaze sve recepture, a u pojedinim poslovima uključena su i djeca, dvoje tinejdžera. Za ime Art in Soap zaslužna je upravo kćer. Naime, ona je željela odustati od škole crtanje, pa je obitelj upravo u ime brenda dodala „umjetnost“ što itekako ima smisla budući da njihovi sapuni nisu jednobojni već je utkano puno sati kako bi finalni proizvod izgledao baš kao umjetničko djelo. Inače, Davor je diplomirani inženjer poljoprivrede, a uz brojne sate rada na svom OPG-u još nađe vremena za svoj hobi orguljaša u lokalnoj crkvi čime se bavi već desecima godina. Ivana je magistar znanosti iz područja informatičkog menadžmenta, a zaposlena u području digitalnog marketinga.


 „Iako je ova naša kozmetika ručni rad, s prirodnim sastojcima, naši sapuni nisu ništa puno skuplji od sličnih na tržištu, dapače, čak nam mnogi kupci i kažu da su za takav proizvod prejeftini. Dok s druge strane, uvjerili smo se i da neki kolege proizvođači za sličan proizvod mogu staviti i do tri puta veću cijenu nego što su naši, što uistinu smatram da nije realno. Barem ne u kontinentalnom dijelu zemlje“, kazala je Ivana Korošec koja svoje proizvode često prodaje putem Instagram i Facebook profila.



Projekt Zelene i plave Sesvete

Je super
Daj Bože da i to dočekamo
Ne sviđa mi se / nije dobar
Ništa od toga neće biti
Ima li još koja boja osim zelene i plave?
( glasajte da biste vidjeli rezultate )

Create Account