Foto: Ivana Vranješ
Prestižnim priznanjem prepoznaju i nagrađuju se tvrtke koje su svojim donacijama hrane pomogle građanima u potrebi i dale najveći doprinos smanjenju otpada.
Eurozastupnica Biljana Borzan danas je u dvorani Europskog parlamenta u Hrvatskoj osmu godinu zaredom najvećim donatorima hrane uručila priznanje „Najdonator“ za 2024.godinu. Prestižnim priznanjem prepoznaju i nagrađuju se tvrtke koje su svojim donacijama hrane pomogle građanima u potrebi i dale najveći doprinos smanjenju otpada.
Prema količini donirane hrane priznanjem „ Najdonator „ osmu godinu zaredom je nagrađen Konzum, šestu godinu zarednom Sana delikatese i po prvi puta Nestle Adriatic d.oo. Eurozastupnica Biljana Borzan istaknula je da je profit važan, ali kod nagrađenih tvrtki postoji i razvijena svijest da je važno društveno odgovorno poslovati .
„Naši građani skloni su nagraditi svojom vjernošću one koji društveno odgovorno posluju, koji pokazuju da je im je važan čovjek i njegove potrebe“ dodala je Borzan. Naglasila je da je bacanje hrane veliki problem današnjice te je upozorila na velike suprotnosti u svijetu. Naime, s jedne strane su one države koje bacaju velike količine hrane, a s druge strane su one države koje imaju potrebu za hranom, a ne mogu do nje doći. Borzan je poručila da se velikim i malim koracima može doprinijeti smanjenu bačenih količina hrane, a da više dolazi do stolova onih koji su u potrebi.
„U svijetu se baci danas trećina proizvedene hrane. Na razini Europske unije 60 milijuna tona hrane se baci. U Hrvatskoj oko 280 tisuća tona hrane se baca svake godine. U zadnjih nekoliko godina ta se brojka smanjuje ali, gotovo zanemarivo. Daleko smo od cilja prepolovljavanja količine bačene do 2030. godine. Žalosno je da u Hrvatskoj tri četvrtine bačene hrane dolazi iz kućanstva. Svatko od nas daje mali, ali značajno negativan utjecaj vezano za bacanje hrane“ pojasnila je Bozan. Naglasila je da se malim izmjenama u ponašanju može napraviti velika promjena.
Predsjednik uprave Konzuma Zoran Mitreski istaknuo je kako je za njega iznimna čast po osmi puta primiti vrijedno priznanje. Naglasio je da Kozum dobro posluje što je važno, ali raditi stvari koje na opipljiv način pomažu ljudima kojima je potrebno je još vrijednije.
„ Ponosan sam što je Konzum prepoznat da poslovno dobro radi , ali i kao kompanija koja čini dobro. Konzum je od 2016. godine uveo sustav doniranja hrane koji se iz godinu u godinu unaprjeđuje. Konzumovi zaposlenici u više od 50 trgovina svakodnevno pripremaju hranu, posebno svježu koju preuzimaju posrednici i dostavljaju je onima kojima je najpotrebnija. Od 2016 do danas Kozum je donirao 2 600 tona hrane, a samo u prošloj godini 505 tona što je najviše dosada", pojasnio je Mitreski. Poručio je da je ova hrana dvostruko vrijedna, jer se nebacanjem hrane smanjuje otpad, ali se i donacijom hrane pomaže potrebitima.
Leo Vukić iz tvrtke Nestle Adriatic je izrazio zadovoljstvo što je tvrtka dobila nagradu Najdonator. Naglasio je da je slogan tvrtke „ Aktivno činimo dobro“, a doniranje hrane je u skladu s tim sloganom.
„ U odnosu na 2023.godinu 2024 smo smanjili uništenje hrane za 60 posto. Pravovremeno prije isteka roka doniramo hranu našim partnerima, a oni krajnjim korisnicima. Surađujemo s Hrvatskim Crvenim križem, a u Sloveniji s Bankom hrane. Doniramo od maggi juha, nudli, do kave i čokolade , “ rekao je Vukić. Spomenuo je da Neste Adriatic provodi i akciju Biraj zeleno kojom se po školama provodi edukacija smanjenja otpada od hrane.
Direktorica i vlasnica Sana delikatese Silvija Repić istaknula je kako je tvrtka ponosna na šesto po redu priznanje „Najdonator“. Naglasila je da je tvrtka kontinuiranim radom pokazala što znači fokus na spašavanje svakog proizvoda.
„Ove godine smo donirali duplo više nego prethodne što iznosi 1, 27 posto ukupnog prihoda tvrtke. Naši korisnici su najčešće pučke kuhinje , Crveni križ, a uz to imamo socijalne projekte, želimo da zdrava hrana dođe do dječjih vrtića i udruga koje su ponekad zaboravljene, primjerice to je udruga Depaul u Rijeci koja pomaže beskućnicima. Najčešće doniramo svježe humus namaze, namaze od patliđana, namaze od guacamole“, ispričala je Repić. Naglasila je da Sana delikatese želi potaknuti male i srednje tvrtke kao što je ova tvrtka da krenu s donacijama. Poručila je da je profit važan, ali ekologija, socijalna osjetljivost, gledanje u budućnost je nešto što nadopunjuje svaki kvalitetan proizvod.