Tvrtkama najvećim hrvatskim donatoricama hrane za potrebite uručene nagrade "Najdonator"

Autor: Ivana Vranješ
Objavljeno: 13.10.2025. 14:07:39
Tvrtkama najvećim hrvatskim donatoricama hrane za potrebite uručene nagrade "Najdonator"

Foto: Ivana Vranješ

Prestižnim  priznanjem prepoznaju  i nagrađuju  se tvrtke  koje su svojim  donacijama hrane pomogle  građanima u potrebi  i dale najveći doprinos smanjenju otpada. 

  



 Eurozastupnica   Biljana  Borzan danas  je u  dvorani  Europskog parlamenta u Hrvatskoj  osmu  godinu zaredom  najvećim  donatorima  hrane  uručila priznanje „Najdonator“ za 2024.godinu. Prestižnim  priznanjem prepoznaju  i nagrađuju  se tvrtke  koje su svojim  donacijama hrane pomogle  građanima u potrebi  i dale najveći doprinos smanjenju otpada. 


Prema  količini  donirane   hrane  priznanjem „ Najdonator „  osmu  godinu zaredom je   nagrađen  Konzum,  šestu godinu zarednom Sana  delikatese i po prvi puta  Nestle  Adriatic  d.oo.  Eurozastupnica   Biljana   Borzan  istaknula je  da je profit  važan, ali kod nagrađenih tvrtki postoji i  razvijena svijest  da je  važno  društveno  odgovorno poslovati .


 „Naši građani skloni su nagraditi svojom vjernošću one koji društveno odgovorno posluju, koji pokazuju da  je im je važan čovjek i njegove potrebe“ dodala je Borzan. Naglasila  je da je bacanje hrane veliki problem  današnjice  te je upozorila na velike suprotnosti u svijetu. Naime, s jedne strane su one države koje bacaju velike količine hrane, a s druge strane su one države koje imaju potrebu za  hranom, a ne mogu do nje doći.  Borzan  je poručila  da se velikim i malim koracima   može  doprinijeti smanjenu bačenih količina hrane, a da više dolazi do stolova onih koji su u potrebi.

„U svijetu  se baci danas trećina  proizvedene hrane. Na razini   Europske unije  60 milijuna tona hrane se baci. U  Hrvatskoj oko 280 tisuća tona hrane se baca svake godine. U zadnjih nekoliko godina  ta se brojka smanjuje ali, gotovo zanemarivo. Daleko smo od cilja  prepolovljavanja količine   bačene do  2030. godine.  Žalosno je da u  Hrvatskoj   tri četvrtine  bačene  hrane dolazi iz kućanstva.  Svatko od nas daje mali, ali značajno negativan utjecaj vezano za bacanje hrane“ pojasnila je Bozan. Naglasila je da se malim izmjenama u ponašanju  može napraviti velika promjena.


Predsjednik  uprave  Konzuma   Zoran Mitreski  istaknuo je  kako je za njega iznimna  čast  po   osmi puta   primiti vrijedno priznanje. Naglasio je da Kozum   dobro posluje što je važno, ali   raditi  stvari  koje  na opipljiv  način pomažu ljudima kojima je potrebno je   još  vrijednije.

 „  Ponosan sam što je Konzum prepoznat  da poslovno  dobro radi , ali  i kao  kompanija koja čini dobro.  Konzum  je od 2016. godine  uveo sustav doniranja  hrane  koji se  iz godinu u  godinu unaprjeđuje.  Konzumovi   zaposlenici u više od 50 trgovina  svakodnevno pripremaju hranu, posebno svježu koju preuzimaju posrednici  i dostavljaju  je onima kojima je najpotrebnija. Od 2016 do danas  Kozum je donirao 2 600 tona hrane, a samo u prošloj  godini 505 tona  što je najviše dosada", pojasnio je  Mitreski. Poručio je da je ova hrana  dvostruko vrijedna, jer  se nebacanjem  hrane smanjuje otpad, ali se i donacijom   hrane pomaže potrebitima.


Leo  Vukić  iz tvrtke  Nestle Adriatic je   izrazio zadovoljstvo što je tvrtka dobila nagradu Najdonator. Naglasio je  da je slogan  tvrtke „ Aktivno činimo  dobro“, a doniranje hrane je u skladu  s tim sloganom.

 „ U odnosu na 2023.godinu 2024 smo smanjili   uništenje hrane za 60 posto. Pravovremeno prije isteka   roka doniramo hranu  našim  partnerima, a oni krajnjim  korisnicima. Surađujemo  s Hrvatskim  Crvenim križem, a u Sloveniji s Bankom hrane. Doniramo  od maggi juha,  nudli, do kave i  čokolade , “ rekao je Vukić. Spomenuo je  da  Neste  Adriatic provodi i akciju  Biraj   zeleno  kojom se po školama   provodi edukacija smanjenja otpada od  hrane. 


Direktorica i vlasnica  Sana delikatese  Silvija Repić  istaknula je kako je  tvrtka ponosna  na šesto po redu  priznanje „Najdonator“. Naglasila je da je tvrtka kontinuiranim radom pokazala što znači  fokus na spašavanje  svakog proizvoda.

 „Ove godine smo  donirali duplo više  nego prethodne što iznosi  1, 27 posto   ukupnog prihoda tvrtke. Naši korisnici su najčešće pučke kuhinje ,  Crveni križ, a uz to  imamo socijalne projekte, želimo  da zdrava  hrana dođe  do dječjih vrtića i   udruga koje su ponekad zaboravljene, primjerice to je  udruga  Depaul u Rijeci  koja pomaže beskućnicima. Najčešće doniramo svježe humus namaze, namaze od patliđana, namaze od  guacamole“, ispričala je Repić. Naglasila je  da  Sana delikatese želi potaknuti male i srednje tvrtke kao što je ova tvrtka  da krenu s donacijama. Poručila je da je profit važan, ali ekologija, socijalna osjetljivost, gledanje u budućnost  je nešto što nadopunjuje  svaki  kvalitetan proizvod.


Vezane vijesti
Ažurirano: 26.10.2025. 16:46:49

Create Account