Foto: ilustracija
Hrvati će plaćati veće iznose za automobilsko onečišćenje okoliša zbog novih protokola mjerenja ispušnih plinova.
Europska unija od 1. rujna postrožila je protokol mjerenja ispušnih plinova. Stroži pravilnik znači i više poreze, a time i skuplja vozila. Početkom iduće godine na snagu stupaju nova pravila na europskom tržištu automobila. Uvodi se stroža regulativa za mjerenje potrošnje goriva i emisije štetnih plinova.
Ta će mjerenja biti realnija od sadašnjih, ali će, prema svemu sudeći, zbog njih poskupjeti nova vozila. Naime, mnoge članice EU-a, uključujući Hrvatsku, oporezivanje novokupljenih automobila određuju prema količini emisije CO2, a s obzirom na to da će mjerenja biti stroža i trošarine će biti više.
Naše strukovne udruge predlažu produljenje za još dvije godine i dodatno sniženje trošarina za 10 posto.
Napušta se stari model mjerenja količine ispušnih plinova pri homologaciji vozila, odnosno, prije nego što dođu na tržište. Novi je protokol stroži pa, prema njemu, vozila ispuštaju više CO2. To ne znači da onečišćuju okoliš više nego prije, već su rasponi mjerenja drugačiji. A to utječe i na porez. Svaki gram CO2 ima svoju cijenu.
"Trebalo bi doći kod najprodavanijih modela do promjena do 4, 5 grama. U kategoriji dizelskih motora koji su tradicionalno i Hrvatskoj najpopularniji to bi značilo da bi takvo vozilo poskupilo između 500 i 1.000 kuna", kaže Goran Pejić iz Centra za vozila Hrvatske.