Foto: Borko Samec/Sesvete danas
I dok izviđač radova trga sam svoje šahtove, građani trgaju svoje automobile, cipele, kolica s djecom itd.
Vinagorska ulica u Starom Brestju potpuno je razrovana, jer su Zagrebačke ceste trebale pripremiti podlogu za asfaltiranje, prvo nosivog sloja, a potom i habajućeg, no, radovi su zastali, a u "Cestama" su očajni. "Pa pogledajte što je izvođač radova izgradnje kanalizacije napravio, izgradili šahtove kao nebodere, ponegdje su viši od razine rubnjaka, a da sada asfaltiramo bili bi viši dvadesetak centimetara od razine asfalta", kaže nam jedan djelatnik dodajući: "30 godina radim u cestama, a ovakav nered još nisam nikada vidio".
Podsjetimo, investitor izgradnje kanalizacije u dijelu Starog Brestja u Vinagorskoj ulici i ostalim priključnim ulicama tog dijela naselja je VIO koji je o toj investiciji objavio:
Investitor: Vodoopskrba i odvodnja d.o.o.
Opis radova: Predmet projekta je izgradnja javnog kanala u Vinogorskoj ulici u naselju Staro Brestje.
Projektom su obuhvaćeni javni kanali u Vinogorskoj ulici s odvojcima i gravitirajućim ulicama - Andrije Maurovića, Zlatka Šulentića, Celestina Medovića, Ivana Tisova i Miljenka Stančića i gravitirajućim dionicama ulica Rebro i Anke Krizmanić. Ukupna duljina cjevovoda u obuhvatu iznosi oko 1.800 metara. Ugovorena vrijednost građenja iznosi 941.532,21 EUR (bez PDV-a).
Obzirom da VIO očito nije bio u stanju sam izvesti ove radove, angažirali su kooperanta, privatnika, koji je bio ponudio najnižu cijenu, no, čini se da je po pitanju kompetencija i mogućnosti izvedbe vrlo loš, a to je tvrtka Bubanj. Njihovih ruku djelo su čuveni šahtovi koji su, kažu nam stručnjaci, bili izvedeni bez "prstenova za nivelaciju" nego kako im je gdje koja cijev izašla tak su samo stavili poklopac. Kada su u cestama vidjeli što se dogodilo i da se ne može samo tako preasfaltirati ulica, predložili su investitoru dvije opcije: Prvo je da se otkopaju šahtovi i stave odgovarajući elementi, a to je kopanje na cca 1.5m do 2 m dubine, ili druga opcija da iste šahtove djelomično razbiju i potom postave potrebne nivelacijske prstenove. Investitor (VIO) odlučio se za drugu opciju, te je izvođač radova (Bubanj), krenuo trgati dijelove šahtova koje nisu znali dobro postaviti, da bi smanjili njihovu visinu.
"Nije mi jasno što ovi (Bubanj) upravo rade od nove kanalizacije, rade "staru rustikalnu" da ne govorim da ti komadi betona padaju unutra i da će se sve to začepiti. Pravo je pitanje na koji je način firma s 3 radnika na terenu i jednim neadekvatnim bagerom dobila toliki opseg posla", kaže nam jedan stanovnik ulice kibicirajući radnike koji su do prije nekog vremena gradili, a sada razbijaju svoj loš rad.
"Znamo i za taj problem, te smo o tome obavijestili i "ceste" i VIO i vjerujem da će sav otpadni materijal koji je završio u kanalizaciji biti odstranjen", kaže nam predsjednica VMO Staro Brestje iz prethodnog mandata Anđa Čujić, a koja je osvojila najviše glasova i vjerojatno će nastaviti voditi to naselje. Dodaje kako bi tvrtka Bubanj trebala radove spuštanja šahtova završiti do kraja ovog tjedna, a potom će Zagrebačke ceste počevši vjerojatno do utorka do četvrtka položiti nosivi sloj asfalta. No, nakon toga, prema riječima iz ZG cesta slijedi i najobimniji posao, a to je samo niveliranje šahtova u razinu buduće razine nosivog sloja. Predviđa se da bi niveliranje šahtova, kojih u Vinogorskoj ima na pretek, trajalo desetak dana, a da bi se potom navukao habajući, odnosno gornji sloj preko cijele ulice, čime bi završila (pre)duga saga o izgradnji kanalizacije u Vinogorskoj i mučenje lokalnog stanovništva.
No, to nije kraj i za pokrajnje ulice gdje privremena sanacija koja znači niveliranje postojećih šahtova i navlačenje habajućeg sloja ide naknadno, a privremena zato što se za tri - četiri godine, ili možda koju više, planira cjelovita rekonstrukcija svih priključnih ulica koje su bile obuhvaćene ovim projektom. Naime, za sada za to nema novaca.
Do tada, nadamo se da gradska vlast ili gradske tvrtke neće više angažirati neadekvatne privatne tvrtke koje nemaju kapacitivne mogućnosti niti potrebnog znanja realizirati gradske građevinske projekte.