Foto: Borko Samec/Sesvete danas
Prema Tomaševiću razlozi kašnjenja u izvođenju radova su objektivne naravi, a neugrađeni vodovod ne služi za vodoopskrbu kućanstava, nego stabilizaciju sustava i bit će izgrađen u buduće dvije dionice.
Danas nešto prije podne, bez rezanja vrpce ili ičeg sličnog gradonačelnik Tomislav Tomašević putem konferencije za medije pustio je u promet prvu dionicu Branimirove ulice kroz Sesvete ili bolje rečeno oko naselja Sesvete, a koja ima sve elemente avenije, pa će se možda u budućnosti i drugačije zvati.
Podsjetimo, danas otvorena dionica Branimirove od Zagrebačke do Brestovečke u dužini od 1177 metara s četiri prometne trake, po dvije odvojene u svakom smjeru, uz kolnik posađeno je drveće, a sa svake strane su biciklističke i pješačke staze. Ukupna širina cijelog obuhvata prometnice kreće se od 25 do 35 metara na najširem dijelu.
Izgrađena su i ugibališta za neke buduće autobusne linije koje će prometovati cjelokupnom dužinom Branimirove kada u cijelosti bude izgrađena.
Prva dionica Branimirove od Zagrebačke do Brestovečke
Nakon prve dionice izgradit će se prvo treća dionica od Varaždinske do Kašinske u dužini od 780 metara, a potom i tehnički najzahtjevniji, ali i najskuplji zahvat druge dionice koja će tada povezati ovu sesvetsku obilaznicu u cjelinu.
Gradonačelnik Tomašević je na otvorenju posebno najavio izgradnju produžetka Kolakove ulice čija bi izgradnja trebala započeti na proljeće slijedeće godine.
"Osim produženja Branimirove, planiramo i Kolakovu od Dankovečke do Branimirove u vrijednosti cca 14 milijuna eura. Onda bi Kolakova rasteretila Aveniju Dubrava i tada bi Kolakova zajedno s cjelokupnom Branimirovom u duljini od 7 km značajno rasteretila Aveniju Dubrava", rekao je Tomašević o cjelokupnoj toj zamisli.
A ova prva izgrađena dionica Branimirove koštala je 4,4 milijuna eura i isplaćena je u cijelosti iz gradskog proračuna. Zašto je nekoliko puta produljen rok izgradnje, odnosno zašto se kasnilo, gradonačelnik je naveo razloge:
"Jedan od razloga je novo rješenje za spoj kanala oborinske odvodnje na postojeći kolektor, zatim izvođenje radova na potpornom zidu, kompletna nova semaforska instalacija , izmicanje stupova javne rasvjete u koridoru dalekovoda na križanju Zagrebačke i Branimirove, preslaganje elektroinstalacija u koridoru istog tog raskrižja, a isto tako su bili i nepovoljni vremenski uvjeti", rekao je Tomašević napomenuvši da kašnjenje nije poskupjelo radove.
Foto: Grad Zagreb
Na pitanje novinara o jučerašnjoj izjavi Ivice Lovrića da je učinjen veliki propust, jer je prema projektu u koridor Branimirove trebalo biti izgrađen vodovod, Tomašević je odgovorio:
"Ne to nije propust, jer onda bi znatno kasnili radovi na ovoj cesti, a ionako se radi o magistralnom vodovodu koji ne služi za opskrbu ovog dijela naselja, nego za stabilizaciju cijelog sustava. Taj se magistralni vodovod trebao početi graditi 2021. godine, međutim, kao što znadete tek je 2023. godine izdana građevinska dozvola za trasu prometnice. Tada izvođač radova koji je već bio ugovoren od strane Vodovoda više nije htio graditi s postojećim cijenama, pa je trebalo obnoviti cjelokupan postupak javne nabave od strane Vodoopskrbe i odvodnje što bi trajalo između pola godine i godine dana i toliko bi tada kasnili radovi na ovoj cesti, a to nama nije bilo prihvatljivo", objasnio je Tomašević razlog neizgradnje magistralnog vodovoda dodavši da postoji alternativa tom rješenju na drugoj i trećoj dionici Branimirove za ugradnju sustava za stabilizaciju vodoopskrbe, a ne za vodoopskrbu.
U svakom slučaju, prva dionica Branimirove od Zagrebačke do Brestovečke je otvorena i u narednim danima vidjet ćemo koliko će imati utjecaja na smanjenje prometnih gužvi na ovom prostoru.
Video: Sesvete danas