Na proljeće kreće izgradnja brze ceste Zlatar Bistrica - Marija Bistrica, čeka se zadnja i najskuplja dionica do Soblinca

Autor: Borko Samec
Objavljeno: 10.1.2024. 11:30:43
Na proljeće kreće izgradnja brze ceste Zlatar Bistrica - Marija Bistrica, čeka se zadnja i najskuplja dionica do Soblinca

Foto: Borko Samec/Sesvete danas

Najskuplji dio brze ceste Zabok - Zlatar Bistrica - Popovec s odvojkom Zatar Bistrica - Breznički Hum je Marija Bistrica - Popovec u procijenjenom iznosu većem od 130 milijuna eura.




"Zagorski baypass", kako jednom netko u šali reče, ali vrlo važna prometnica, brza cesta izgleda autoceste od Zaboka do Brezničkog Huma spaja dvije autoceste "Zagorsku" A2 autocestu od Zagreba do Maclja i "Mađaricu" A4 od Zagreba do Goričana. Ova izuzetno značajna prometnica koja će djelomično rasteretiti i promet oko Zagreba ima ujedno ulogu svojevrsne sjeverne zagrebačke obilaznice, ali svojim će pravcem od Zlatar Bistrice do Soblinca gdje će imati spoj na sadašnjem rotoru dobrano rasteretiti i središte Sesveta kroz koji svakodnevno prolazi veliki broj vozila iz Zagorja. 


Još jesenas prilikom posjeta ministra Olega Butkovića Krapinsko-zagorskoj županiji u društvu sa županom Željkom Kolarom najavljena je izgradnja dionice od Zlatar Bistrice do Marije Bistrice, što je preduvjet za nastavak najteže i najskuplje dionice Marija Bistrica - Popovec, kako je službeno nazvano, odnosno rotor Soblinec.


Foto: Krapinsko-zagorska županija


Radovi ove dionice kreću na proljeće, trebali bi biti završeni do kraja godine, a procijenjena vrijednost radova iznosi 16,4 milijuna eura. Ova dionica preduvjet je izgradnje najteže i najskuplje dionice brze ceste Zabok - Zlatar Bistrica - Popovec/Breznički Hum.


Ta će dionica zahtijevati izgradnju vijadukta i usjeka/tunela, a jednostavni odnosno ravničarski dio je tek od Kašine do rotora Soblinec. Stoga je ta najskuplja dionica procijenjene vrijednosti veće od 130 milijuna eura podijeljena u dvije faze i trenutno se radi na potrebnim dokumentima faze Popovec (Soblinec) - Kašina u dužini od 6,1 km za što je ishođena lokacijska dozvola i ugovorena izrada projekta. 


Iako nije nigdje službeno navedeno, prema dinamici napretka "papirnatog" posla imamo osjećaj da će ovaj ravničarski dio posljednje dionice "Zagorskog baypassa" u fizičku realizaciju naredne godine. Dakako, nakon njega ostaje još veliki zahvat kroz Laz odnosno ispod njega, ali niti to više nije tako daleko. 


Vezane vijesti
Ažurirano: 25.4.2024. 16:50:08

Create Account