Butković dobio velike novce, obnavlja željeznicu i kolodvor u Sesvetama

Autor: Borko Samec
Objavljeno: 3.2.2024. 12:11:22
Butković dobio velike novce,  obnavlja željeznicu i kolodvor u Sesvetama

Foto: Borko Samec/Sesvete danas

Jučer potpisanim ugovorom teškim 400 milijuna eura izgradit će se ili obnoviti 500 km pruga, te izgraditi ili obnoviti kolodvori i stajališta, između ostalih u Sesvetama i Sesvetskim Selima.




Kredit Europske investicijske banke (EIB), vrijedan 400 milijuna eura namijenjen je za renoviranje postojećih i izgradnju novih pruga ukupne dužine 500 km, te za izgradnju i obnovu 30 kolodvora i željezničkih stajališta. Među njima su kolodvor Sesvete i željezničko stajalište Sesvetska Sela.


Nije to jedini iznos od EIB-a, ukupno je predviđeno 900 milijuna eura čemu će biti pridružen još novac iz državnog proračuna, pa će ukupno u narednih desetak godina u obnovu hrvatskog željezničkog sustava biti uloženo 2,6 milijarde eura, što je iznimno veliki novac.


Posebno raduje da je dio tog projekta i obnova kolodvora Sesvete o kojem se priča već niz godina, kao i izgradnja stajališta Sesvetska Sela čiji je projekt već dobro uznapredovao, izdane su sve dozvole, izrađeni svi potrebni projekti, a početkom godine je već trebao biti izabran izvođač radova, međutim natječaj je poništen jer se javio samo jedan kandidat sa značajno većim iznosom od procijenjene vrijednosti radova.


Raspisan je novi natječaj i za očekivati je da će ovog puta biti veći odaziv, te da će do ljeta krenuti radovi izgradnje spomenutog željezničkog stajališta koje bi trebalo imati značajan utjecaj na prijevoz lokalnog stanovništva prema gradu. 



Kada bi trebao krenuti projekt Kolodvor Sesvete rano je reći, međutim može se očekivati tijekom godine pokretanje procedure za njegovo ostvarenje.


Osim obnove pruga, kolodvora, signalizacije i cjelokupne željezničke infrastrukture, bit će obnovljen i vozni park, pa će tako u sklopu projekta biti nabavljeni novi vlakovi. HŽ Putnički prijevoz osigurat će sredstva za nabavu 14 novih vlakova kod kojih šest je za daljinski promet, za povezivanje Zagreba i Splita, a osam vlakova je za alternativne pogone - baterijski i elektrobaterijski vlakovi, za  ne elektrificirane pruge kakvih u Hrvatskoj ima još podosta. 


Vezane vijesti
Ažurirano: 17.6.2024. 16:13:30

Create Account