Palihnić Zagrepčanima predstavio svoja vina

Autor: Tomislav Radić
Objavljeno: 15.3.2022. 12:44:09
Palihnić Zagrepčanima predstavio svoja vina

Foto: Marko Čolić

Vinariju Palihnić predstavili su na tribini "Vrijeme je za..." u HKD Napredak u Zagrebu  sommellier Tomislav Jakopović , Stanko Štambuk zadužen za promociju vinarije u Hrvatskoj i inozemstvu i za prodaju vina, te novinar Vjekoslav Madunić.



Vinarija Palihnić okupila je 165 kooperanata sa područja Pelješke župe i Kune Pelješke. Udruženim snagama prosječno godišnje proizvedu 700 000 litara kvalitetnog i vrhunskog vina a u rodnijim godinama i više. Grožđe se prerađuje u vinariji obitelji Palihnić u Kuni Pelješkoj. Vinariju vode Anto i sin Goran odnedavno vlasnik i direktor vinarije. Poslovna filozofija ovoga dvojca  je ,uz plasman na domaće tržište pretežito u retailu, izvoz u europske zemlje (Belgija , Njemačka, Estonija, Litva, Poljska, Slovenija) i zemlje Dalekog istoka Kinu, Japan i Australiju. Taj izvoz je  15 posto ukupne proizvodnje a cilj je dostići  25 posto. Vinarija svojim suradnicima osigurava sredstva za održavanje i zaštitu  vinograda i isplate  u dogovorena vremena. Palihnići u svom vlasništvu imaju oko 100 000 loza na 10 hektara, sadnja metar na metar. Godišnje je to prinos od 12 tona a ukupno prerade kooperantskog grožđa još 150 tona. Pozicije na kojima su vinogradi su: Dingač, Postup, Podobuč, Oskorušno i Donja banda.


Predstavljanje vinarije na tribini "Vrijeme je za..." u HKD Napredak u Zagrebu vodili su sommellier Tomislav Jakopović , Stanko Štambuk zadužen za promociju vinarije u Hrvatskoj i inozemstvu i za prodaju vina i novinar Vjekoslav Madunić.


Predstavljanje vinarije počelo je Roseom, 12, 5% alkohola od plavca malog iz 2019 godine. To je suho vino, s mirisima i okusom jagode i maline. 


Slijedio je plavac mali selekcija sa 15% alkohola. Bordo boja je sugerirala čvrste tanine međutim u okusu vino nije takvo. Čini se kao da je u masulju bilo i prosušenih bobica , miris je karakterističan i vrlo dobara osjeti se i ostatak šećera koji nije velik. Vinarija inače ovo vino dotjerano s nešto manje  alkohola(13%) i sa većim sladorom, kako zahtijeva kinesko tržište , uspješno izvozi pod etiketom Red Dragon. U maloprodaji na našem tržištu ovaj plavac stoji 60 kuna.


Postup iz 2019 sa 15,5%  je s  pozicije Podobuč u selu Postup. Ovdje vinarija ima 4000 trsova u svojem vlasništvu. Vino ima i nedozrelih tanina koji ne smetaju.  Anto Palihnić je vinar  koji izbjegava preveliki okus drva. Vino u novim bačvicama ostaje 4 do 6 mjeseci a poslije odležava  u inoxu. Vinarija ima oko 50000 litara postupa i dingača u barriqeu.  Ovo vino u velikim prodajnim lancima košta  90 kuna.


O Dingaču 2019 sa 17% alkohola Jakopović kaže: "Ovdje je boja dublja , jasno se vidi ta distinkcija između postupa i dingača. Na nosu zreli mirisi, kasno brano, osjeti se intezivni ekstrakt, ovo je modernije rađeni dingač".  Cijena je 100 kuna u maloprodaji je  prava vrijednost za ovo vino a mogla bi biti i viša.


I na kraju, Dingač riserva iz 2015 sa 15% alkohola. Bilo je to najzrelije i najozbiljnije vino na prezentaciji. Ima dubinu, karakterističan miris i okus na smokvu i suhe šljive. Osjeti se mineralnost. Unatoč starosti od gotovo 7 godina pred ovim vinom je još barem desetak godina trajanja u punoj formi. Vinarija  plasira to vino na tržište u ograničenoj ediciji sa MPC od 400-500 kuna.


 Suradnja Palihnića sa 165 kooperanata funkcionira kao dobra proširena obiteljska proizvodnja.


Vezane vijesti
Ažurirano: 13.4.2024. 13:16:15

Create Account