Održana večer matematike u Dječjem vrtiću Leptir

Autor: Borko Samec
Objavljeno: 5.1.2024. 12:47:37
Održana večer matematike u Dječjem vrtiću Leptir

Foto: DV Leptir

Mališani su rado mozgali zajedno sa svojim roditeljima na Večeri matematike.



Večer matematike već nekoliko godina obilježava se u Dječjem vrtiću „Leptir“.   Matematičke kompetencije u predškolsko doba odnose se na razumijevanje prostornih odnosa, odnosa među predmetima, količinske odnose, te pojam broja. U vrtiću omogućujemo djeci da kroz igru stječu ova znanja, a ovogodišnja Večer matematike u odgojnoj skupini „SUNCE“, integrirana je u adventska događanja. Sve igre koje su odgojiteljice izradile  za djecu i roditelje, sadržavale su elemente – detalje adventa, što je djecu i roditelje posebno veselilo. Djeca i roditelji zainteresirano su upoznavali igre, njihova pravila, te zajednički pronalazili rješenja. Igre koje su odgojiteljice pripremile su:

Pronalazak odgovarajućeg para likova

Tangram: bor

Božićni domino

Puzzle: Božićna jelka, Božićni patuljak, Snjegović

Prebrojavanje uz upisivanje odgovarajućeg broja ili odgovarajućeg broja zadanog geometrijskog lika

Ukrašavanje zadane linije kuglicama (grafomotorika)

Dodavanje i oduzimanje (niža i viša razina zahtjevnosti)

Nakon riješenih zadataka djeca na svojoj Matematičkoj putovnici dobivaju žig. Nakon popunjene Matematičke putovnice sa roditeljima odlaze u prostor sobe, gdje ih čekaju društvene igre, koje prema vlastitim željama mogu odabrati:

Križić – kružić (s božićnim likovima)

Šah

Put Djeda Božićnjaka 

Mlin ( s božićnim likovima)

Tradicijska igra: Spoji točkice

U ovim igrama roditelji i djeca zaista se dugo zadržavaju, međusobno dogovaraju i s mnogo strpljenja i zadovoljstva privode igre kraju.

Nekoliko izjava djece i roditelja:

„ Najbolje je igrati Križić – kružić sa zvjezdicama i borekima.“ L. L. (6. god.)

„ Onu igru sa točkicama sam naučio tatu i to ćemo doma igrati.“ J. F. (6. god.)

„ Jako ste dobro osmislile igre, osobito jer ste napravile božićne, što je djeci još zanimljivije.“                

majka  M. P. ( 6. god)

„ Ideja sa dobivanjem žigića je odlična. Baš je to poticaj da se sve odigra do kraja, a onda djeca vide kako su zadovoljni.“ otac T. A. (5,9 god.)


Ovakav način zajedničkog druženja i učenja, prilika je za poticanje interesa djeteta, te otkrivanja načina kako i roditelji mogu jednostavnim igrama pomoći djetetu u novim izazovima.


Tekst i fotografije pripremile: Anita Mucak, odgojitelj

                               Karolina Kubin, odgojitelj

                               Mišela Combaj, odgojitelj savjetnik



U večer matematike uključila se i odgojna skupina „Ivančice“ (djeca u šestoj i sedmoj godini života).

U zanimljivo rješavanje matematičkih zadataka i mozgalica upustilo se 16 djece i njihovi roditelji. Na 13 punktova svako dijete je sa svojim roditeljem rješavalo određeni zadatak i nakon odrađenog zadatka dobilo žigič u svoju putovnicu.

Osim već poznatih igara kao što su križić- kružić, sudoku, tetris te različite poklapalice; djeca su imala prilike susresti se sa počecima koodiranja, nizalicama, slagaricama i mozgalicama za poticanje koncentracije , logičkog mišljenja i zaključivanja te vizualne percepcije.


Svi matematički zadaci ili su kako djeci tako i roditeljima jako zanimljivi i u potpunosti su okupirali njihovu pažnju i fokusiranost na odrađivanje zadataka do kraja.

Svako dijete na kraju je dobilo diplomu.


O zadovoljstvu djece i roditelja govore njihove izjave;

Izjave djece:

 L.N.(5,6); "Bilo mi je super.Ja i tata smo napravili sve zadatke.Zafaci nam nisu bili preteški."

F.P.(5,11)"Matematika nas uči btojeve.Bilo mi je zanimljivo na Večeri matematike."

L.M.(5,3):"Znaš matematika je ono 2+3=5.To je zbrajanje.

N.P.(5,7): "Matematiku trebaš naučiti da kad narasteš matematika ti može pomoći."

D.Ć.(5,3):"Super mi je bio tetris.Volim to slagati."

N.G.(5,11):"Potrudio sam se složiti saće zajedno s mamom."


Izjave roditelja:


"Bilo mi je jako dobro.I meni i mom djetetu.Jako mu je bilo važno da budemo zajedno.Svaka čast odgojiteljicama. Takvih akrivnosti što više."

"Predobro nam je bilo.Zanimljive aktivnosti.Bilo bi dobro da ih imate više puta godišnje."

Bilo je odlično. Vrlo zanimljivo, doma smo već drugi dan primijenili neke igre i igrali kao obitelj. Pohvala odgajateljicama što su osmislile edukativan i zabavan sadržaj. 

Bravo za sve nas i sigurno se javljamo i slijedeće godine na Večer matematike.


Članak pripremile; 

Jelena Grgac

Sandra Perša

Ana Udovičić


"NAJVAŽNIJE STVARI U DJEČJIM ŽIVOTIMA SU SIGURNOST, LJUBAV, PRIHVAĆANJE I OHRABRIVANJE. ( C.R.Swindoll)

Matematika u dječjem vrtiću zvuči vrlo ozbiljan i težak zadatak. Na spomen riječi "matematika" odmah vežemo neke složene i teške matematičke zadatke. Međutim, djeca to doživljavaju drugačije od odraslih, potpuno opušteno i bezbrižno ,kroz igru uče matematiku. Matematika je za njih samo obični brojevi. 

Kako su djeca iz odgojne skupine " Zebrice" predškolskog uzrasta (6g) te se iz dana u dan sve više interesiraju za matematiku , a da pritom toga nisu ni svjesni što uče, odlučile smo uključiti grupu u radionicu „Večer matematike“ te djeci i roditeljima pokazati kako je matematika vrlo zanimljiva kroz različite igre.

U ponudi matematičkih igara bile su igre: Čovječe ne ljuti se ( s dodanim zadacima, npr. kada dođeš na zeleno polje vrati se unatrag za 4 polja ili kada dođeš na plavo polje idi unaprijed za 2 polja), Memory ( kartici s voćem pronaći para s određenim brojem) , različiti radni matematički listovi zbrajanja i oduzimanja do broja 10 , 20,30., igra hvataljkama( označiti rješenje matematičkog zadatka) , igra veće manje ( znakom označiti koji oblačić je veći od drugog), i pomoću štapića u boji doći do rješenja pisanog zadatka.

Igre su bile zanimljivije, jer su se djeca igrala s roditeljima. 

Sve navedene igre uključivale su niz načela: načelo pridruživanja, načelo kardinalnosti, načelo prebrojivosti , načelo nevažnog redoslijeda, načelo reverzibilnosti.

Cilj sudjelovanja u radionici osim učenja kroz igru, bio nam je i ujedno povezivanje roditelja i djece te osvještavanje roditelja kako na zanimljiv način učiti "igrati" matematiku. 

I dalje nam je cilj skupine poticati razvoj predmatematičkih vještina kroz različite aktivnosti koje svakodnevno provodimo. 

Nakon provedene radionice dobile smo pozitivne povratne informacije od strane roditelja kako su osvijestili na koji način se igrati s djetetom , a ujedno i učiti.

Osim oduševljenja roditelja , još više su bila oduševljena djeca koja su danima poslije igrala igre koje su bile na radionici , a mi smo tu da te igre proširimo kako bi djecu podigle na veću razinu i olakšali im matematiku kasnije u školi.

IZJAVE RODITELJA:

I.B. : Moj P. kaže da mu je bilo super, ali malo prelagano, jer on zna računati više od broja 20.  Rasturio je brzinski sve zadatke, najviše zbrajanje na papiru do broja 20, koje neka djeca što nisu znala te su odustajala. Hvala na odličnoj radionici.

E.G. : Na večeri matematike bilo nam je super, nešto novo. Odlično osmišljene igre , zabavne djeci , a i nama roditeljima i vrlo poučno.

LJ.U. : Sve je bilo super, lijepo smo se zabavili, preračunavali, družili i veselimo se ponovnoj radionici.

K.Š. : Odličan pristup učenju matematike, zabavan i raznolik. Dijete ne kuži da zapravo uči. Bilo nam je odlično. Pohvale za osmišljavanje zadataka.


IZJAVE DJECE:

M.K.(6,2mj): Meni je bilo super na matematici, jer smo igrali društvene igre s brojevima i voćem. Trebali smo pronaći broj voću.

B.N.(6,2mj): Bilo mi je dobro na matematici zato što su bile zabavne igre. Najbolji mi je bio čovječe ne ljuti se , jer sam pobijedio i stalno mi se kockica otvarala na broj 6 i 5.

P.J.(6,5mj): Bilo mi je super što je bio čovječe ne ljuti se i igra s kućicama i hvataljkama. Morao sam staviti hvataljku na stranu gdje je bilo više kućica.

I.P. ( 5,11mj): Najzanimljivije mi je bila igra s kamenčićima kada sam trebala zbrajati, a najteže mi je bilo s kućicama i borićima kada sam stavljala znak veće – manje.

J.Š.(5,11mj): Meni je bilo super na večeri , jer mi je bilo najlakše kod okruglog stola kad smo igrali memory. Tražili smo karte s brojevima, voćem i tko je našao voće s brojem 5 trebao je zvoniti na zvonu.

G.U.(6,4mj): Meni je bilo lijepo, jer volim matematiku. Baka je sa mnom napravila super igru s brojevima.

B.H.( 6,3mj): Bilo mi je lijepo, jer je bila moja mama i sve su igre bile super. Neke su bile lagane, a neke teške pa mi je mama pomogla i tete.


ODGOJITELJICE:

Ivana Trcak Vrščak

Ines Đeverlija


Vezane vijesti
Ažurirano: 14.2.2024. 10:53:09

Create Account